søndag den 24. marts 2013

Wok med kylling, karry, kokosmælk og grønt

Hvis grøntsager startede med K, så havde det da været en meget god overskrift ;-) 
Pyt - det smagte fantastisk. Vi dropper snakken og hopper direkte til opskriften, som egentlig ikke kan defineres som en opskrift, men nærmere retningslinjer :)

Opskriften svarede til to personer over to aftener - hvoraf kun min kæreste spiste nudler til.  
Jeg startede med: 
350 g kyllingebryst 
Kokosolie
Karry efter smag (jeg elsker karry, så der kom en god portion i)
Steges i en wok indtil kyllingen næsten er færdig og stilles derefter til side i en skål. I samme pande tilsættes evt. lidt mere olie og steg så:
1-2 løg skåret i store både
3 gulerødder
1 peberfrugt
1/2 broccoli 
1/3 hvidkålshoved 
3 fed hvidløg
Salt 
Peber
Havde jeg haft ingefær, havde jeg puttet det ved. 
Lad grøntsagerne stege 5-10 minutter, tilsæt kylling igen og derefter en dåse kokosmælk, evt et godt skvat gurkemeje og lad det koge sammen et par minutter. 
Server med nudler eller ris, hvis du ønsker. Men for mig var det fint som det var og en ske kunne sagtens få kokosmælken med :)
Uhm, jeg får helt lyst til det igen... 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar