søndag den 17. februar 2013

Fetadip

Jeg elsker dip!


- Der er simpelthen så mange muligheder, både med form, farve, konsistens og tilbehør. Der er bare ikke noget bedre end at dyppe sin mad i en dip, som tilføjer retten en helt anden smagsoplevelse. 
Jeg spiser aldrig færdigkøbt dip, som eksempelvis humus og kims holiday, fordi det er så meget sundere og lettere at lave det selv. Derudover giver alle de hjemmelavede dip min mulighed for at eksperimentere. 

Min glæde for dip vil derfor præge bloggens første opskrift-indlæg. Flere vil følge! 

Denne fetadip med tomat, er virkelig god, man skal være opmærksom på at feta i sig selv er meget salt, så hold igen med det. Spis den evt. sammen med mad, der ikke er så kraftig i smagen, eksempelvis grøntsagsstænger eller kyllingefrikadeller. 


Den er lavet lidt på slum, hvilket jo giver plads til at man kan lave den, så den har den konsistens og smag man ønsker :)

Blend 150-200g feta med lidt yoghurt/A38, 3-4 store tomater hakket i små tern (jeg fjernede kernerne og det våde, så dippen ikke blev for flydende), et lille fed hvidløg, paprika og peber. 
Igen vil jeg lige nævne, at feta er meget salt, så vent med at putte salt i til du har blendet det og smagt på det :) Juster med mere/andre krydderi, mere feta hvis den skal være mere fast eller tomater for mere smag. 

Jeg får her dippen til frokost med rød peber, ekstra tomater og en rødbedeomelet (opskrift vil følge)
                                     

En ret flot, rød frokost :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar