lørdag den 4. maj 2013

Couscous af broccoli og blomkål

Denne salat er nem at lave og smager rigtig dejligt som en let frokost eller som tilbehør til laks, kylling eller andet proteinrigt. Den smager rigtig godt som den er og konsistensen minder om couscous, selvom den er uden stivelse. 
Er det en ret i sig selv, ville jeg tilføje lidt flere grøntsager - tomater, avocado, grønne bønner, parmesan eller feta tror jeg ville være godt. Se derfor opskriften  som en basis couscous og så kan man tilføje ens yndlingsgrøntsager eller tilbehør :)
Jeg spiste den til frokost med hakkede mandler på toppen, en god klat humus og grøntsagstænger. Derudover et stenalderbrød med masser af pålæg på :) 
Opskriften passer til 2 personer som tilbehør eller med ekstra grøntsager i. 
1/2 broccoli
1/2 blomkål
Persille 
Dressing af: 
Citronsaft
En god olivenolie
Salt 
Peber
Skær broccoli i små buketter og overhæld dem med vand i et par minutter (kan også spises rå - jeg synes bare smagen er meget bitter). Imens skæres blomkål i små buketter. Blend broccoli, blomkål og persille i en minihakker - alternativt tror jeg man kan rive det på et rivejern. Bland dressingen, smag den til og bland det med couscousen! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar