onsdag den 20. februar 2013

Rødbedeomelet

En lidt tøset udgave af en omelet



Visse ting er gode altid at have i køle -og køkkenskabet. Jeg har altid æg i køleskabet, fordi jeg mener det kan redde enhvert måltid. Æg kan laves på mange måder; kogt, på panden, i ovnen eller noget helt andet.
Jeg laver tit en omelet af et æg - og tilføjer gerne ekstra grøntsager til æggemassen. Her har jeg brugt en rødbede, hvilket giver omeletten lidt sødme og en flot rød farve.


Inspiration til denne omelet er fundet hos healthjunkie, jeg har tilpasset den til 1 person og tilføjet lidt ekstra.

1 æg
1 rødbede
Lidt mælk

Pisk æg, tilsæt lidt mælk og skræl og riv rødbeden i ægget.
Varm en pande med lidt olie, held massen på panden. Sørg for at fordele rødbederne, ellers har de tendens til at klumpe sammen. Efter ca 3 min kan omeletten vendes og får yderligere et par minutter.

Jeg puttede lidt hytteost på halvedelen og foldede omeletten på midten.
Kan spises til morgen, frokost og aftensmad med stor nydelse :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar