mandag den 18. februar 2013

Intervalløb

Intervalløb fra morgenstunden


Mandag morgen, tid til intervalløb. 
Siden december har jeg en gang om ugen løbet intervaller og jeg er begyndt at kunne mærke effekten af det - man bliver faktisk hurtigere! 

For tiden løber jeg helst interval på løbebåndet i træningscentret. Det giver mulighed for at styre tiden og hastigheden fint, men jeg tænker, at jeg til sommer også vil løbe intervaller udenfor. 


I dag startede jeg med 3 min løb på 12km/t og herefter satte jeg tempoet op. 
Startede ved 18 km/t i 1 min og satte derefter løbende tempoet op, og tiden ned. 
Ramte til sidste 20,5 km/t i 25 sekunder, tre gange. 
Mellem hver interval går jeg 5,5 km/t i 1 minut. 
Sluttede af med 4 min løb på 12 km/t 

30 min alt i alt. 

Husk det skal være hårdt at løbe intervaller og kroppen skal presses til det yderste, den får jo pause liiiige om lidt ;-) 

Selv mine blodårer blev presset :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar